„AUGA group“ pasirašė sutartį dėl sriubų ir konservuotų produktų gamybos padalinio pardavimo su „Kauno grūdais“

2023 m. birželio mėn. 07 d. „AUGA group“ pasirašė sutartį dėl sriubų ir konservuotų produktų gamybos padalinio kooperatinės bendrovės „Grybai LT“ pajų pardavimo su „Kauno grūdais“. Sandoris bus užbaigtas tuo atveju, jeigu tam bus gautas Konkurencijos tarybos leidimas vykdyti koncentraciją, „Grybai LT“ finansuojančio banko sutikimas ir įvykdytos kitos tokiems sandoriams įprastos išankstinės sąlygos. 

„Grybai LT“ pajų pardavimo kaina bus apskaičiuota sandorio užbaigimo dieną pagal sutartyje įtvirtintą formulę atsižvelgiant į aktualius bendrovės finansinius duomenis sandorio užbaigimo dienai, įskaitant Bendrovės apyvartinio kapitalo, finansinės skolos, grynųjų pinigų ir su sandorio įgyvendinimu susijusių išlaidų dydžius. 

Kooperatinė bendrovė „Grybai LT“ buvo įkurta 2012 m., siekiant perdirbti Lietuvoje auginamus grybus. Nuo 2016 m. modernioje robotizuotoje gamykloje „Grybai LT“ pradėjo gaminti vartojimui paruoštus produktus, tokius kaip: sriubos, konservuotos daržovės ir kt., bei nuolat plėtė produktų asortimentą. 

„Sėkmingai sukūrėme ir išvystėme visiškai naują verslo segmentą, o rinkoje – iki tol Lietuvoje beveik neegzistavusią vartojimui paruoštų sriubų kategoriją – nors prieš tai nebuvome maisto perdirbėjai ir neturėjome patirties maisto produktų gamyboje. Pradėjome viską nuo nulio – nuo idėjos, reikalingų gamybinių technologijų parinkimo ir įdiegimo iki produktų kūrimo bei naujų rinkų paieškos. Nuoseklaus darbo ir komandos dėka, šiandien „Grybai LT“  produktai yra prienami net 30-tyje pasaulio šalių. Džiaugiamės, kad mums pavyko patraukti vartotojų dėmesį ne tik Lietuvoje, bet ir įžengti į pirmaujančias pasaulyje ekologinių produktų rinkas, tokias kaip: Jungtinės Amerikos Valstijos, Vokietija, Japonija, ir įsitvirtinti jose“, – sakė „AUGA group“ generalinis direktorius Kęstutis Juščius.  

„Grybai LT“ gaminamos sriubos ir kiti galutiniam vartojimui skirti produktai tiekiami rinkai su „AUGA“ prekės ženklu ir privačiomis etiketėmis. Nors daugeliui vartotojų prekės ženklas „AUGA“ asocijuojasi su minėtais produktais, tačiau visoje „AUGA group“ veikloje galutiniai produktai sudaro tik iki 10 proc. pajamų. 

„Nors „Grybai LT“ gaminami produktai buvo sėkmingi ir pastaruoju metu juos gaminančios „Grybai LT“ apyvarta augo apie 30% kasmet, veikla yra pelninga, priėmėme sprendimą atsisakyti šios veiklos ir parduoti šį išvystytą verslą. Per paskutinius 2-3 metus „AUGA group“  surado būdą kaip technologijų pagalba išspręsti didžiausius emisijų šaltinius žemės ūkyje. Juos išsprendus, sukurti naują tvaraus maisto kategoriją „be kainos gamtai“. Šios kategorijos produktai bus gaminami išskirtinai iš „AUGA“ tvaraus ūkininkavimo standartą atitinkančiuose ūkiuose užaugintų žaliavų. Nauji pieno ir grūdiniai produktai su ženklu „misija be kainos gamtai“ jau yra prieinami vartotojams Lietuvoje. Ateityje, sieksime plėtros užsienio šalyse ne eksportuodami supakuotus produktus (kuriuos gamino KB „Grybai LT“), o pateikdami technologijas, bendradarbiaudami su vietos ūkininkais ir perdirbėjais, kad produktai be kainos gamtai pasiektų ir kitų šalių vartotojus. „AUGA“ sukurs ir išvystys naują kategoriją maiste ir taps tvaraus maisto sinonimu“, – sako „AUGA group“ generalinis direktorius Kęstutis Juščius. 

„AUGA group“ planuoja toliau plėsti naujosios produktų linijos be kainos gamtai asortimentą ir stiprinti „AUGA“ prekės ženklą.  

„Tikime, kad tvaraus maisto kategorija yra keliasdešimt kartų didesnė už tą, kurią iki šiol gamino „Grybai LT“, ir „AUGA“ joje demonstruoja lyderystę“, – prideda „AUGA group“ generalinis direktorius Kęstutis Juščius. 

Vartotojai parduotuvių lentynose ir toliau galės rasti savo pamėgtas sriubas, konservuotas daržoves ir kitus patiekalus, tačiau ateityje šie produktai bus ženklinami ne „AUGA“, o jau kitais prekių ženklais.  

Komentuodamas sandorį „Linas Agro Group“ valdybos pirmininkas Darius Zubas sako: „mūsų siekis yra augti, diversifikuojant veiklas, ir labiausiai patraukli atrodo plėtra maisto produktų segmente. Visiškai vartojimui paruoštų prekių grupių savo asortimente dar neturėjome, kaip ir ekologiškų maisto produktų. Po „Grybai LT“ įsigijimo“ praplėsime produktų paletę trimis naujomis prekių grupėmis. Ekologiški produktai ne tik puikiai papildys mūsų produktų asortimentą, bet ir išves mus į tokias rinkas kaip JAV ir Japonija, kur bendrovė „Grybai LT“ yra padariusi nemažą įdirbį. Matome galimybę didinti gamybą bei aiškią sinergiją su kitomis mūsų veiklomis.“   

„Džiaugiamės, kad mūsų išvystytą verslo dalį galėsime perduoti į geras rankas. Naujieji „Grybai LT“ savininkai, pasitelkę savo turimą patirtį ir sinergiją su kitomis jų veiklomis, galės plėstis esamose ir pasiekti dar daugiau eksporto rinkų, kurti vertę „Grybai LT“, jos darbuotojams ir visai Lietuvos ekonomikai“, – sako „AUGA group“ generalinis direktorius Kęstutis Juščius. 

Iš sandorio gautos lėšos bus panaudotos „AUGA group“ bendriesiems korporatyviniams poreikiams. Kaip buvo skelbta anksčiau, technologijų vystymui ir plėtrai „AUGA group“  kontroliuojamos įmonės planuoja pritraukti naujo kapitalo ir papildomo finansavimo.