Rugsėjo 30 dieną pristatytas lietuviškas ekologiško maisto prekių ženklas AUGA, kuris jau spalio mėnesį bus prieinamas plačiajai Lietuvos pirkėjų rinkai ir, planuojama, atsidurs didžiausių pasaulio prekybos tinklų lentynose.
AUGA istorija prasidėjo prieš 2 metus, kai „Agrowill Group“ pasiryžo pakeisti žemės ūkio kultūrą ir pradėjo ekologinį ūkininkavimą. Bendrovė išsikėlė viziją – ekologiškas maistas gali būti prieinamas visiems.
Keldama klausimus, ar įmanoma auginti ir gaminti taip, kad pasaulis aplink nenukentėtų; ar galima suderinti ekologiją ir šiuolaikines technologijas; ar įmanoma pagaminti švarų maistą už teisingą kainą ir padaryti jį prieinamą visiems, bendrovė siekė Lietuvos žemės ūkyje sukurti tai, kas Lietuvą garsintų pasaulyje ir pakeistų nusistovėjusią žemės ūkio situaciją. „Situacija Lietuvos ir pasaulio ūkiuose mūsų netenkina, nes ūkininkaujant daugeliu atvejų siekiama vieno – greitai gauti pelną investuojant į chemijos pramonę. Lietuva yra viena švariausių pasaulio valstybių, todėl mes turime unikalią galimybę tuo pasinaudoti ir puoselėti ekologinį ūkininkavimą. Norėdami pasiekti rezultatų, mes turime keisti įprastus ūkininkavimo principus ir investuoti į technologijas. Pavieniai ekologiniai ūkiai tai daro, tačiau, kad ekologiškas maistas būtų prieinamas didesniam vartotojų ratui, trūksta ūkininkavimo masto. Be to, žmonėms, ypač mūsų regione, stinga žinių ir pasitikėjimo, kad ekologiškais vadinami produktai, iš tikrųjų tokie yra. Vienas iš mūsų tikslų – sukurti tą pasitikėjimą su prekių ženklu, kuris būtų atviras, skaidrus ir kalbėtų pats už save“, – ūkių problematiką spaudos konferencijos metu iškėlė AB „Agrowill Group“ valdybos pirmininkas Kęstutis Juščius.
Užsienio rinkose ekologiškų produktų paklausa auga jau gerą dešimtmetį. Pirkėjų lūkesčiai švariam maistui didėja ir Lietuvoje. „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi apklausa parodė, kad beveik 80 proc. (76 proc.) gyventojų ekologiškos produkcijos vartojimą sieja su gyvenimo kokybe ir sveikata. Taip pat panašiai tiek 74 proc. Lietuvos gyventojų palaikytų idėją uždrausti bet kokių cheminių trąšų naudojimą žemės ūkyje.
Siekis pateisinti pirkėjų lūkesčius ir spręsti žemės ūkio problemas paskatino „Agrowill Group“ imtis didžiausio per įmonės istoriją investicinio projekto. Jam suteiktas AUGA vardas.
AUGA – tai veiksmažodis, kuris simbolizuoja augimą, stiebimąsi aukštyn. Anot K. Juščiaus, AUGA nėra tik pavadinimas ar prekių ženklas – tai įmonių grupės filosofija ir vizija, kuria siekiama reprezentuoti Lietuvą pasaulyje.
„Pasitelkę didžiausias Lietuvos kūrybines agentūras, ilgai ieškojome žodžio, kuris geriausiai įvardintų mūsų idėją ir atspindėtų procesą, kaip atsiranda ekologiškas maistas. Siekėme, kad vardas būtų trumpas, lengvai ir vienodai ištariamas pagrindinėse pasaulio kalbose, nes mūsų rinka – globali. Tačiau svarbiausias kriterijus visgi buvo lietuviška žodžio kilmė ir reikšmė, nes norime, kad jis reprezentuotų Lietuvą“, – sakė K. Juščius.
AUGA ženklu bus pažymėtas platus ekologiško maisto asortimentas. Jau šį spalį prekybos centruose pasirodys AUGA švieži ir konservuoti pievagrybiai, morkos, burokėliai, bulvės. Kitais metais asortimentą papildys pieno, grūdų, paukštienos produkcija.
Ant visų AUGA ženklu pažymėtų produktų puikuosis ir tarptautinis ekologiško ūkininkavimo sertifikato ženklas. Tai reiškia, kad auginant ir gaminant AUGA produkciją buvo daromas minimalus poveikis aplinkai, nenaudojama sintetinių trąšų, rūpinamasi dirvožemiu, siekiama maksimaliai išnaudoti šalutinius auginimo ir gamybos produktus, gamyboje nebuvo naudojama GMO ir pridėtinių sintetinių maisto priedų.
Įmonių grupė priėmusi esminį ir nekeičiamą sprendimą užsiimti tik ekologišku ir aplinką tausojančiu ūkininkavimu bei maisto produktų gamybos verslu, ypatingą dėmesį skyrė ir produkcijos pakuotėms. AUGA konservuotos produkcijos pakuotės yra inovatyvios, pagamintos pagal specialią technologiją. Nuo jos pagaminimo iki panaudojimo į atmosferą išmetama gerokai mažiau CO2 nei gaminant tokio paties tūrio stiklainį. „Augindami ekologišką maistą, ieškome geriausių ir efektyviausių sprendimų, kuriame ir pritaikome novatoriškas technologijas, bendradarbiaujame su išradėjais ir inžinieriais. Naujausias ekologinio ūkininkavimo technologijas pristatysime kolegoms ūkininkams Lietuvoje ir pasaulyje“, – sakė K. Juščius.
Žiniasklaidos konferencijoje „Agrowill Group“ pristatė ir savo planus keisti įmonių grupės pavadinimą į „Auga Group“. Anot K. Juščiaus, pervadinti įmonių grupę yra natūralus žingsnis, atspindintis įmonių grupės pokyčius. Įmonės pavadinimo keitimo procesą planuojama baigti lapkričio mėnesį.
Daugiau informacijos:
Vladas Bagavičius, AB „Agrowill Group“ Valdybos narys, tel. +370 610 31807