Žemės ūkio technologijų kūrėja ir ekologiško maisto gamintoja „AUGA group“ pristato vartotojams naują tvaresnių ekologiškų produktų liniją, pažymėtą užrašu „misija be kainos gamtai“. Produktus jau rytoj bus galima įsigyti „Rimi“ parduotuvėse, artimiausiu metu jais bus prekiaujama prekybos tinkluose „IKI“, „Maxima“ ir kitose parduotuvėse Lietuvoje.
„AUGA group“ siekia sumažinti maisto gamybos grandinės daromą poveikį aplinkai. Pirmiausia – mažinant klimato kaitą sukeliančių dujų emisijas žemės ūkyje, kuris atsakingas už didžiausią maisto produktų emisijų dalį. Todėl „AUGA group“ diegia jau egzistuojančias tvaresnio žemės ūkio praktikas ir kuria unikalias emisijas mažinančias technologijas, kurių sektoriui trūksta. Tam, kad vartotojai kasdien galėtų rinktis Lietuvoje užaugintus produktus, kurie yra ne tik ekologiški, bet ir draugiškesni aplinkai“, – sako Kęstutis Juščius, „AUGA group“ generalinis direktorius.
Naują produktų liniją sudaro įprasti kasdienio vartojimo produktai: lietuvių dažniausiai vartojamas pienas, taip pat kefyras, varškė, grietinė, avižiniai dribsniai, kiaušiniai. Produktų žaliavos yra užaugintos Lietuvoje, ekologiškai ūkininkaujančiose „AUGA group“ bendrovėse. Produktų perdirbimui „AUGA group“ pasitelkė vietos perdirbėjus.
K. Juščiaus teigimu, žaliavų auginimo procese, „AUGA group“ ne tik laikosi ES ekologinės žemdirbystės reikalavimų – nenaudoja cheminių trąšų ar kitų preparatų, užtikrina gyvūnų gerovę, bet ir daro daugiau nei reikalauja standartai. „AUGA group“ taiko žemdirbystės technologijas, leidžiančias kaupti organinę anglį dirvožemyje, išsaugoti bioįvairovę. „AUGA group“ taip pat naudoja žaliąją elektros energiją ir veikia sinergijoje tarp skirtingų ūkio veiklų – taiko žiedinės ekonomikos principus.
Be šių sprendimų, „AUGA group“ taip pat kuria technologijas, trūkstamas rinkoje, kurios leis reikšmingai sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas. „AUGA group“ sukurtas biometanu ir elektra varomas traktorius „AUGA M1“, skirtas profesionaliam naudojimui, iš pirmosios gamybinės partijos jau pradėjo bandymus „AUGA group“ laukuose. Biometanas, kaip alternatyvus kuras, pasirinktas neatsitiktinai – tai vienas žaliausių kuro šaltinių, kuris savo gamybos ir panaudojimo cikle vienam energijos vienetui kompensuoja daugiau emisijų, nei pats išskiria. Vienas toks traktorius, varomas biometanu, sumažina anglies dvideginio emisijas iki 100 tonų per metus, lyginant su dyzelinu varomais analogais.
„AUGA group“ taip pat pradėjo biometano gamybą, panaudodama įvairias žemės ūkio veikloje susidarančias atliekas – augalų likučius, karvių mėšlą. Šios technologijos bus įdiegtos visuose „AUGA group“ ūkiuose ir turės reikšmingą poveikį produktų emisijoms artimoje ateityje.
„Dabartinis technologinis parengtumas mums jau leidžia pristatyti naujus, tvaresnius ekologiškus produktus vartotojams. Vystomos technologijos žingsnis po žingsnio mažins emisijas ir dar labiau didins galutinių produktų tvarumą ateityje. Klimato kaitos problemos mąstai auga, todėl mes kviečiame visus vartotojus, kurie siekia maitintis ne tik ekologišku, bet ir aplinkai draugišku maistu jungtis prie mūsų „misijos be kainos gamtai“ ir savo pasirinkimu spręsti šią globalinę problemą“, – teigia K. Juščius.
Nors ekologinis ir tvarus gamybos būdas reikalauja didesnių sąnaudų nei įprastinis, „AUGA group“ siekia, kad naujų produktų kaina būtų prieinama vartotojui – artima atitinkamų kategorijų populiariausių ne ekologiškų prekių ženklų kainai.
Vertindamas konkurencinę aplinką, K. Juščius pažymi, kad naujų produktų konkurentai – visi populiariausi pieno, avižinių dribsnių ir kiaušinių kategorijų produktai: „Orientuojamės į įprastą, kasdienį vartotojo pasirinkimą per skirtingus produktus, siekiame padaryti juos įprastus ir prieinamus, todėl konkurentai nėra vien ekologiški produktai“, – sako Kęstutis Juščius.
Naujieji produktai išsiskiria savo dizainu. Taip siekiama būti atpažįstamais parduotuvių lentynose bei atskirti naują tvaresnių produktų liniją nuo kitų turimų „AUGA group“ produktų: greitai paruošiamų sriubų, konservuotų daržovių ir kitų.
„Naujos produktų linijos minimalistinis, tamsiai žalios spalvos pakuočių dizainas leidžia ne tik išsiskirti lentynose, jis taip pat atspindi mūsų vertybes ir veiklos kryptį. Visi produktai pažymėti užrašu „misija be kainos gamtai”. Jis reiškia mūsų tvarumo kelionę ir nurodo pažadą vartotojams, kurį siekiame įgyvendinti. Naujasis pakuočių dizainas taip pat turi integruotą QR kodą, vedantį į svetainę, kurioje vartotojams yra pateikiama detalesnė informacija apie mūsų kuriamas ir diegiamas tvarumo praktikas bei produktų savybes“, – prideda Kęstutis Juščius.